Awokado, czy jest zdrowe, dietetyczne, czy warto je jeść ?

Czy awokado jest zdrowe?
Czy awokado jest zdrowe? Są pokarmem bogatym w składniki odżywcze, bogatym w błonnik i korzystnym dla serca. Mogą też pomóc ciału wchłonąć składniki odżywcze rozpuszczalne w tłuszczach i zmniejszyć ryzyko wystąpienia zespołu metabolicznego. Oto kilka przykładów zastosowania awokado. 1. Dodane do smoothie, kanapek, zup i sałatek

Awokado jest pokarmem bogatym w składniki odżywcze.
Chociaż awokado zawiera znikome ilości węglowodanów i białka, to nadal jest świetnym źródłem zdrowych tłuszczów i przeciwutleniaczy. Gęstość odżywcza awokado jest dość wysoka, co czyni je pokarmem bogatym w składniki odżywcze. Termin „gęstość odżywcza” oznacza różne rzeczy dla różnych ludzi, ale według Aggregate Nutrient Density Index (Zbiorczego Wskaźnika Gęstości Odżywczej) żywność jest uważana za gęstą, jeśli zawiera najwięcej składników odżywczych przy najmniejszej ilości kalorii.

Pomagają twojemu ciału wchłaniać składniki odżywcze rozpuszczalne w tłuszczach.
Awokado zawiera mnóstwo odżywczych tłuszczów, które pomagają Twojemu ciału wchłaniać inne składniki odżywcze zawarte w diecie. Niektóre witaminy i silne antyoksydanty są rozpuszczalne w tłuszczach, więc jedzenie awokado może pomóc Twojemu ciału w przyswajaniu tych związków. Kilka badań wykazało, że jedzenie awokado może zwiększyć wchłanianie tych składników odżywczych nawet 15-krotnie. Pomagają twojemu ciału utrzymać stabilny poziom cukru we krwi i zachować zdrową skórę. Czytaj dalej, by dowiedzieć się więcej o korzyściach zdrowotnych płynących z jedzenia awokado.

Zmniejszają ryzyko wystąpienia zespołu metabolicznego
Udowodniono, że regularne spożywanie awokado obniża ryzyko wystąpienia zespołu metabolicznego – choroby związanej z podwyższonym ryzykiem wystąpienia chorób układu krążenia, cukrzycy typu 2 i udaru mózgu. Wiadomo, że awokado zawiera wiele korzystnych składników odżywczych, w tym kwasy fenolowe, fitosterole i błonnik. Ostatnie badania opublikowane w Phytotherapy Research podkreślają korzystny wpływ awokado na te czynniki ryzyka. Następnym krokiem jest zrozumienie, w jaki dokładnie sposób awokado może pomóc ci zmniejszyć ryzyko wystąpienia zespołu metabolicznego.

Zawierają dużo błonnika
Chociaż awokado zawiera dużo tłuszczu i węglowodanów, to zawiera też rozpuszczalny błonnik i inne korzystne składniki odżywcze. Błonnik i składniki odżywcze zawarte w awokado pomagają regulować poziom cukru we krwi i wspierają zdrowe serce. Spożywanie awokado może obniżyć ciśnienie krwi i poprawić wrażliwość na insulinę, co może prowadzić do zmniejszenia wagi ciała. Dodatkowo, awokado jest przepyszne! Wypróbuj je w sałatkach, guacamole i podczas kolejnego meksykańskiego wieczoru!

Zawierają jednonienasycone kwasy tłuszczowe
Poza wysoką zawartością jednonienasyconych kwasów tłuszczowych, awokado ma też inne korzystne właściwości. Zawierają więcej potasu niż banany, są bogate w błonnik i mają dużo jednonienasyconych kwasów tłuszczowych. Awokado ma też wysoką zawartość błonnika, który pomaga w utracie wagi i utrzymaniu zdrowej flory jelitowej. Awokado zawiera też zdrową ilość jednonienasyconych kwasów tłuszczowych, które pomagają ciału wchłaniać ważne składniki odżywcze z pokarmów roślinnych.

Wspomagają sytość
Naukowcy odkryli, że regularne jedzenie awokado może zwiększyć poziom sytości w organizmie. Jednonienasycony tłuszcz zawarty w awokado przyczynia się do ogólnego biologicznego sygnału, że organizm jest syty. Zawierają też unikalny cukier zwany mannoheptulozą, który ma zdolność obniżania insulinooporności. Stanowiąc idealne połączenie błonnika, tłuszczu i węglowodanów pochodzenia roślinnego, awokado sygnalizuje ciału, by spalało tłuszcz zamiast węglowodanów.

Zawierają potas
Dzięki wysokiej zawartości tłuszczów jednonienasyconych awokado jest doskonałym źródłem błonnika i może pomóc regulować poziom cukru we krwi. Mają też niską zawartość cukru i węglowodanów. Wysoka zawartość potasu w awokado pomaga utrzymać ciśnienie krwi pod kontrolą, a rozpuszczalny błonnik zmniejsza jego skoki. Zawarta w awokado luteina zmniejsza ryzyko zaćmy i zwyrodnienia plamki żółtej. Związki te odgrywają też ważną rolę w zdrowiu mózgu.

Dodaj komentarz